Blog

Gå ikke glip af det tværfaglige SOS approach to feeding kursus!

  • AveryAnxiousFace-revEr du på dit arbejde i kontakt med kræsne børn, børn, som er bange for mad eller børn, som nægter at spise?
  • Vil du gerne hjælpe dem til at kunne spise mere/mere varieret/selvstændigt/med glæde?

         så er “SOS approach to feeding” kurset noget for dig!

Du får via kurset en dybdegående viden om de mange elementer, der ligger bag ved normal spisning, hvad der ligger bag ved et madfobisk barns adfærd og du får konkrete redskaber til at ændre på forholdene.
Kurset er tværfagligt, så alle kan deltage. (hvis du er i tvivl om det er noget for dig, så kontakt mig gerne ulla@lebahn.dk)

SOS approach to feeding basis kurset er bygget op om børn i alderen 0-6 år uden fysiske handicaps, der besværliggør spisning, men metoden er relevant for alle aldersgrupper og kan også anvendes til handicappede børn. For at kunne favne de mere specialiserede emne har SOS approach to feeding teamet udviklet et uddannelsesprogram, som man kan få adgang til, når man har taget basiskurset. Advanced kurserne er typisk af 1-2 timers varighed.
Det er også muligt at indgå i et mentorshipforløb online.

Om SOS approach to feeding:
Konceptet er udviklet af Dr. Kay Toomey. SOS (Sequential Oral Sensory)
Teamet, som har hjemme ved Star institute, Denver Colorado består teamet af psykolog, læge, ergoterapeut, logopæd, diætist. Approach to Feeding programmet er en effektiv måde at løse problematisk spiseadfærd.
Forældre og omsorgsgivere til børn, der ikke vil spise, står over for en vanskelig udfordring: Da samspillet mellem vægtøgning og et barns oplevelse af mad kan være kompliceret, er der sjældent let at løse, når der opstår et spiseproblem. SOS-fremgangsmåden anvender en tværfaglig teamtilgang, der vurderer “hele barnet”: organsystemer; muskler; udvikling; sanseintegration; mundmotorik; læring; kognition; adfærd; ernæring og miljø.

SOS Approach to feeding metoden fokuserer på at øge et barns komfortniveau ved at udforske og lære om de forskellige egenskaber ved mad. Programmet giver et barn mulighed for at interagere med mad på en legende, ikke-stressende måde, begyndende med evnen til at tolerere maden i rummet og foran ham / hende; derefter videre til at røre, “kysse” og til sidst smage og spise mad.

Undervisere:
Dr. Kay Toomey –  Pediatric Psychologist, Phd
Dr. Erin Sundseth Ross
 – Speech Pathologist, Phd

Link til flere detaljer, pris og tilmelding:  https://www.lebahn.dk/sos-approach-to-feeding-conference/

Der er lukket for kommentarer.

Menu
Cookie- og privatlivspolitik